Hamownia drogowa
Przenośna hamownia drogowa Dynomet to urządzenie, które montuje się na koło samochodu, podłącza do komputera przenośnego, a pomiarów dokonuje na drodze. Tego typu hamownia nie ma ograniczeń co do mierzonej mocy ani momentu obrotowego, zmierzy każdą moc oraz auta z każdym napędem.
Jak działa hamownia drogowa
Hamownia przenośna różni się od podwoziowej tym, że czujnik który umieszczony jest na rolkach hamowni podwoziowej i mierzący ich obroty, zakładany jest na koło samochodu. W tradycyjnej hamowni podwoziowej, by wyliczyć moc, program sterujący hamownią musi znać masę i obwód rolek. W hamowni przenośnej zamiast tych danych podajemy wagę samochodu i obwód koła. I to wszystko! Reszta wygląda tak samo jak w hamowni podwoziowej – inercyjnej. Różnicą jest to, że auto rozpędzamy na drodze, a nie na rolkach, które ją symulują.
Zalety hamowni drogowej Dynomet
Hamownia przenośna Dynomet posiada wiele zalet, m.in.:
- Dokładność – błąd pomiaru jest mniejszy niż 1%.
- Samochód testowany jest w jego naturalnych warunkach, na drodze – nie ma np. problemu ze złym nawiewem, przez co dokładność pomiaru często jest wyższa niż na hamowni podwoziowej w pomieszczeniu.
- Program przystosowany jest do pomiarów na drodze, zazwyczaj wystarczy ok. 800 metrów drogi, by zmierzyć moc w większości aut.