Chiptuning
Chiptuning jest to modyfikacja oprogramowania, które steruje silnikiem samochodu w rezultacie dając większą wydajność silnika. Oprogramowanie zapisane jest w sterowniku silnika ECU, który definiuje między innymi: czas zapłonu, ciśnienie paliwa i ciśnienia doładowania dla wszystkich zadanych prędkości obrotowych i obciążeń silnika. Dzięki zmianom w tym programie określamy sposób, w jaki silnik jest sterowany. Chiptuning czyli modyfikacje map zawartych w sterowniku przekładają się na przyrost mocy
i momentu obrotowego silnika.
Modyfikujemy prawie każdy sterownik silnika ECU począwszy od pierwszych sterowników diesla EDC15, aż po nowoczesne sterowniki EDC17 oraz MD1CP, również z zabezpieczaniem anty-tuningowym, wymagające specjalistycznego sprzętu. Oferujemy profesjonalny chiptuning silników diesla i benzynowych włącznie z pojazdami z rocznika 2021. Począwszy od podstawowych modyfikacji oprogramowania pod kątem zwiększenia mocy i momentu obrotowego do indywidualnych strojeń np. pod montaż większej turbosprężarki, wydajniejszych wtryskiwaczy, większego intercoolera, wydechu sportowego.. Wszystkie modyfikacje opracowywane są na podstawie testów drogowo-diagnostycznych i pomiarów z hamowni drogowej Dynomet. Pozwala to określić stan techniczny pojazdu i dostosować stopień modyfikacji do zużycia podzespołów. Nie wgrywamy gotowych programów niewiadomego pochodzenia, które łatwo pobrać z internetu. W większości przypadków takie programy mogą poważnie uszkodzić silnik i inne podzespoły. Zastanów się czy warto ryzykować. Ponad wszystko cenimy jakość i zadowolenie klienta w rezultacie czego jeśli nie jesteś zadowolony z przeprowadzonych modyfikacji przywrócimy pojazd do stanu seryjnego i zapłacisz tylko za testy diagnostyczne i hamownię.
Nie modyfikujemy aut z przebiegiem większym niż 200 000 km.
Współczynnik nadmiaru powietrza AFR
Ważne jest określenie w programie sterującym pracą silnika optymalnego współczynniku nadmiaru powietrza AFR w rezultacie ma to na celu zapewnienie mieszanki stechiometrycznej. Upraszczając oznacza to, że silnik nie pracuje na ubogiej lub bogatej mieszance paliwowej.
Ciśnienie doładowania
Bardzo ważne jest aby w programie sterującym pracą silnika uzyskać prawidłową kontrolę ciśnienia doładowania w celu wyeliminowania gwałtownych skoków lub spadków doładowania. Ma to również na celu zapewnienie trwałości turbosprężarki. Za wysoki wzrost wartości doładowania może spowodować nadmierne zwiększenie ciśnienia powietrza, które może uszkodzić turbosprężarkę oraz silnik.
Temperatura gazów spalinowych EGT
Naturalną konsekwencją podczas zwiększania ciśnienia paliwa i zwiększenia mocy silnika jest wzrost temperatury gazów spalinowych EGT. Bardzo ważne jest aby program sterujący podczas pracy silnika w pełni kontrolował EGT, ponieważ istnieje granica temperatur, których nie należy przekraczać. Ma to na celu zapewnienie długiej żywotności silnika i jego podzespołów.
Cykl pracy wtryskiwacza IDC
IDC czyli stosunek czasu wtrysku, do czasu potrzebnego na wykonanie 1 pełnego cyklu pracy silnika jest potrzebny aby określić ograniczenia dotyczące zasilania wtryskiwacza. Ponadto dzięki kontrolowaniu IDC wiemy jaką maksymalną ilość paliwa są w stanie dostarczyć wtryskiwacze.
Indywidualny Chiptuning
Dla osób, którym nie wystarczy przyrost wynikający ze zmiany oprogramowania sterującego silnikiem mamy rozwiązania indywidualne. Istnieje również możliwość montażu wydajniejszej turbosprężarki, większych wtrysków, mocniejszej pompy paliwa. W rezultacie dzięki takim modyfikacjom moc może wzrosnąć nawet o 100%.
Chiptuning dla pojazdów
Chiptuning dla silników
-
Alfa Romeo / Fiat / Lancia – JTD JTDM MJTD
-
Audi / Seat / Skoda / Volkswagen TDI T FSI TFSI
-
Bmw / Mini – TDS D
-
Chrysler / Dodge / Jeep – CRD
-
Citroen / Peugeot – HDI
-
Ford / Mazda – TDDI TDCI MZCD
-
Hyundai / Kia – CRDI
-
Honda – CTDI D-TEC
-
Ivevo – HPI HPT
-
Jaguar / Land Rover / Range Rover – D
-
Mercedes – CDI
-
Mitsubishi – DI-D
-
Opel / Chevrolet / Saab – CDTI TTID
-
Renault / Dacia / Nissan – DCI
-
Subaru – D
-
Suzuki – DDIS
-
Toyota / Lexus – D4D DCAT
-
Volvo – D5 D
Kompleskowa usługa
Chip tuning + usuwanie dpf fap egr swirl adblue lambda nox tva maf dtc start stop.
Obsługa wszystkich marek
Chip tuning dostępny dla wszystkich marek pojazdów z silnikami diesla i benzynowymi.
Atrakcyjne ceny
Atrakcyjne ceny na usługę podniesienia mocy. Możliwość zniżek na pozostałe usługi.
Gwarancja
Gwarancja 100% poprawnie wykonanej usługi podniesienia mocy i momentu obrotowego silnika.